Alright, så några av oss har pratat om ett nytt LAN nu i vinter. Hur låter det? Vilka har intresse och möjlighet?
Det blir förmodligen Lillskogshöjden igen i så fall, såvida ingen har något bättre förslag. Prostgårdslagårn kan bli väl dyr nämligen.
LAN!
Vinter-LAN
Re: Vinter-LAN
YEAH!! Vinter-LAN!!! Jag har förberett en server för fildelning, dedikerade spelservrar och liknande. Innan LAN:et kommer jag att fylla upp den med patchar och moddar som kan bli aktuella att spela. Kommer även att plocka med Minecraft- och LANS WoW-servrarna på den så även de får uppleva kärleken i Dobbstown 
Vad ska man då preparera sin dator med månntro? Påbörjar en liten lista här. Fyll gärna på.

Vad ska man då preparera sin dator med månntro? Påbörjar en liten lista här. Fyll gärna på.
- Quake 2
- Gloom
Quake 3
- Navy Seals
Battlefield 1942
Battlefield 2
Torchlight 2
Left 4 Dead (2)
ARMA 2
Die by the svärd
- DCS A-10C
Take on Helicopters
IL-2 Sturmovik 1946 (Jocke: Är Cliffs of Dover som gäller?)
Last edited by Vertex on 2012-12-01 13:22, edited 1 time in total.
-
- Level 17
Fuck yes, vilket roligt inlägg att läsa! 
Fildelningsserver och allting - finfint!
Hmm... Ja, vad mer kan man tänkas köra...
Jag tar med mig min GOG-katalog, vilken det finns några multiplayertitlar i:
Freespace och Freespace 2
Giants: Citizen Kabuto
Commandos
Theme Hospital (heh)
Ska se om det finns något mer bra.
Jag är lite orolig över Steams offline/LAN-möjligheter dock. Hoppas att det inte krånglar.
(Nej, det är inte Cliffs of Dover jag har, utan IL-2 Sturmovik 1946. Det är originalet plus expansioner.)

Fildelningsserver och allting - finfint!
Hmm... Ja, vad mer kan man tänkas köra...
Jag tar med mig min GOG-katalog, vilken det finns några multiplayertitlar i:
Freespace och Freespace 2
Giants: Citizen Kabuto
Commandos
Theme Hospital (heh)
Ska se om det finns något mer bra.
Jag är lite orolig över Steams offline/LAN-möjligheter dock. Hoppas att det inte krånglar.
(Nej, det är inte Cliffs of Dover jag har, utan IL-2 Sturmovik 1946. Det är originalet plus expansioner.)
Under förutsättning att det går att få någon som helst datamottagning på mobilen uppe i höjden så hade jag tänkt ansluta den till servern och dela internet via den. Blir ju inga superhastigheter men kanske såpass att man kan köra Steam i onlineläge i alla fall.Sypherlane wrote: Jag är lite orolig över Steams offline/LAN-möjligheter dock. Hoppas att det inte krånglar.
-
- Level 17
Fint om det går. Förhoppningsvis ska det inte behövas, men man vet ju fan aldrig. Ska nog ta och testa offlineläget hemma först.
Ledsamt när man ställs inför DRM-problem. Länge leve GOG.com och skivor, även om de kan vara jobbiga att hålla reda på. På tal om det fick jag igång BF1942 utan problem. Yay!
Ledsamt när man ställs inför DRM-problem. Länge leve GOG.com och skivor, även om de kan vara jobbiga att hålla reda på. På tal om det fick jag igång BF1942 utan problem. Yay!
-
- Level 17
Skulle bara lägga till några grejer till tipslistan:
Borderlands 2
Natural Selection 2
Saints Row the Third
SWAT 4
Delta Force
Daikatana
Starcraft/Brood War
Warcraft 3/Frozen Throne
Inte för att jag ens vet var man (lagligt) kan få tag på SWAT 4, men det vore i alla fall kul att köra.
Plockade precis upp Delta Force via Steam för €1,69 (rea-pris nu).
Daikatana var allt Alms förslag, det.
Borderlands 2
Natural Selection 2
Saints Row the Third
SWAT 4
Delta Force
Daikatana
Starcraft/Brood War
Warcraft 3/Frozen Throne
Inte för att jag ens vet var man (lagligt) kan få tag på SWAT 4, men det vore i alla fall kul att köra.
Plockade precis upp Delta Force via Steam för €1,69 (rea-pris nu).

Daikatana var allt Alms förslag, det.

Detta va allt kul, roligt att Göran kom med. Länge leve LANS!
-
- Level 17
Yeah!
Hoppas att vi kan upprepa det senare i år.

Hoppas att vi kan upprepa det senare i år.