Page 1 of 1

Spelutveckling för nybörjare

Posted: 2011-04-13 18:41
by SniPaer
Jag vet inte hur många gånger jag frågat mig om jag skulle ta tag i saken och lära mig att göra spel, bara för att misslyckas och fastna i Diablo II för femti-elfte gången. När det finns så fina verktyg som http://unity3d.com/ , http://www.udk.com/ och till vissa speltyper även Construct http://www.scirra.com/ , alla dessa gratis på ett eller annat sätt.

Det skulle vara kul att höra om någon haft några liknande tankar kring detta då det nuförtiden går att försörja sig på spelutveckling även som idependent-utvecklare.

Nu har jag påbörjat lite designarbete på skoj och kanske kan det bli något av det... fast Diablo II är iofs ganska kul det också.

Re: Spelutveckling för nybörjare

Posted: 2011-04-13 18:50
by SniPaer
Om man är lite sugen på samma sätt som jag så finns det några intressanta trådar här: http://forums.tigsource.com/index.php?board=27.0

Ett annat tips är den ständigt geniale Niklas Janssons (a.k.a. "Arne") hemsidor: http://androidarts.com/ och http://www.itchstudios.com/psg/

Joakim Sandbergs hemsida kan också vara av intresse: http://www.konjak.org/

Re: Spelutveckling för nybörjare

Posted: 2011-04-24 15:29
by Sypherlane
Det låter kul och är förstås något som man har funderat på många gånger. Jag hatar att min ork tar slut så fort bara. Det är det som alltid sätter stopp för mig.