roten
roten
hip
- Attachments
-
- upplägg3 copy.jpg (57.17 KiB) Viewed 33548 times
-
- upplägg2 copy.jpg (53.72 KiB) Viewed 33548 times
-
- upplägg1 copy.jpg (55.35 KiB) Viewed 33548 times
hap
- Attachments
-
- upplägg4 copy.jpg (54.7 KiB) Viewed 33536 times
Last edited by SniPaer on 2006-04-21 02:22, edited 1 time in total.
Konceptorz. . . well, några fiender med småkryps-tema.
- Attachments
-
- fiendeskiss.jpg (61.22 KiB) Viewed 33495 times
Last edited by SniPaer on 2006-06-29 16:29, edited 1 time in total.
-
- Level 17
Musiken till Roten
Den första låten (yes, /me gör the music) behöver fortfarande ett bra slut, men det är på G.
Så... Vem sköter programmeringen?
Så... Vem sköter programmeringen?

Okej.
Som ni kanske har märkt så blev det inte klart detta spelet.
Men misströsta icke! Paer har plockat fram nya bullar och ska försöka lära sig att fake-programmera (Multimedia Fusion 2 eller liknande).
Jag kommer att använda den grafikjag gjort till att göra ett platform/äventyrs-spel med samma huvudperson.
Vi får se vad som händer, ska försöka lägga upp ett screenshot(!) senare ikväll.
Som ni kanske har märkt så blev det inte klart detta spelet.
Men misströsta icke! Paer har plockat fram nya bullar och ska försöka lära sig att fake-programmera (Multimedia Fusion 2 eller liknande).
Jag kommer att använda den grafikjag gjort till att göra ett platform/äventyrs-spel med samma huvudperson.
Vi får se vad som händer, ska försöka lägga upp ett screenshot(!) senare ikväll.
Blev så inspirerad av dig Paer så jag programmerade sidescrolling i min egen Roten-motor. 
Förresten Paer, har du lust att skicka mig den nya grafiken du gjort?

Förresten Paer, har du lust att skicka mig den nya grafiken du gjort?
- Attachments
-
- Roten2.zip
- (1.22 MiB) Downloaded 619 times
Jag och Alm har gjort en hel del mer på roten och saker och ting börjar så smått att kännas bra. Spelet kommer att bli helt annorlunda mot den simpla varianten som ni ser här ovan, fast fortfarande med roten som huvudperson. Jag ska försöka hålla den här tråden någorlunda uppdaterad med i alla fall grafik och kanske kommer vi slänga in en testversion då och då så att ni kan provspela det vi gjort. Då vore det bra med så mycket feedback som möjligt eftersom att det är svårt att få den "rätta känslan" för alla när det bara är vi två som testat.
Det skulle även vara kul att höra vad ni tycker att roten ska bli för sorts spel även om vi kommer ha sista ordet så är det starkt uppskattat med åsikter om det.
Vi tänker som så att eftersom detta är vårt första spel tillsammans så försöker vi lägga fokus på att göra klart spelet i stället för att göra det spel man verkligen vill göra. Självklart så vill vi att det ska bli ett bra spel också, men genomförbart i första hand. En fördel med att fler intresserar sig för spelet är att inspirationen flödar på bättre när fler vill ta del i projektet.
Ni kanske undrar var ni kan börja? Jag ska försöka sammanfatta den spelidé vi har än så länge i nästa post lite senare i kväll.
Så fram med kritikermössorna och sug tag i något gott att dricka och hjälp oss med roten!
Det skulle även vara kul att höra vad ni tycker att roten ska bli för sorts spel även om vi kommer ha sista ordet så är det starkt uppskattat med åsikter om det.
Vi tänker som så att eftersom detta är vårt första spel tillsammans så försöker vi lägga fokus på att göra klart spelet i stället för att göra det spel man verkligen vill göra. Självklart så vill vi att det ska bli ett bra spel också, men genomförbart i första hand. En fördel med att fler intresserar sig för spelet är att inspirationen flödar på bättre när fler vill ta del i projektet.
Ni kanske undrar var ni kan börja? Jag ska försöka sammanfatta den spelidé vi har än så länge i nästa post lite senare i kväll.
Så fram med kritikermössorna och sug tag i något gott att dricka och hjälp oss med roten!
Last edited by SniPaer on 2008-10-15 23:45, edited 1 time in total.
Re: roten
Hade ni en spelbar version av detta magnifika spel?
If We Aren't supposed to eat Humans, Then Why Are They Made of Meat?
Re: roten
Laddade upp en då -> http://www.mediafire.com/?9z73gh9ptd09d7n
Spelbar återstår att se, lär väl krångla hehe
Spelbar återstår att se, lär väl krångla hehe