LANS WOW

Allt som inte passar nån annanstans, dvs det mesta.
Post Reply
User avatar
Vertex
Level 13
Posts: 242
Joined: 2003-03-12 11:37
Location: Åsteby
Contact:

LANS WOW

Post by Vertex »

Lok'tar!

Nu skall förhoppningsvis LANS WOW servern vara uppe, stabil och åtkomlig för alla.

För att skapa ett konto går ni till http://wow.lansociety.org. Nu funkar tyvärr inte MiniManager riktigt bra med Trinity Core så ni kommer att få felmeddelandet "Field 'RealmID' doesn't have a default value" efter att ni skapat kontot men kontot blir ändå skapat och fungerar. Tyvärr är det inte det enda felmeddelande ni kommer att få se när ni använder MiniManager och de har nu sagt att de inte kommer att stöda Trinity Core längre så det lära inte bli bättre men vi får leva med det fram tills en fullgod ersättare dyker upp.

När kontot är skapat får ni patcha upp ert WOW till version 3.2.2a och när det är klart, ändra filen World of Warcraft\Data\enGB\realmlist.wtf så att den innehåller:

Code: Select all

set realmlist wow.lansociety.org
Nu bör det bara vara att starta WOW och logga in med era kontouppgifter.

Följande inställningar är gjorda:
  • XP * 2.5
    Gold * 10
    Skill discovery * 2
    Repair cost * 0.5
    Regeneration * 1.5
    Tid för postleverans 60 sek
    Reputation * 3
    Professions 4
    Man kan ha karaktärer på båda sidor och dessa kan kommunicera och joina varandras grupper
Skriv gärna vad ni skapat för karaktärer och vad de har för professions så kan andra välja något som inte redan finns i första hand.
User avatar
Vertex
Level 13
Posts: 242
Joined: 2003-03-12 11:37
Location: Åsteby
Contact:

Re: LANS WOW

Post by Vertex »

Samson
Tauren Warrior

Herbalism
Alchemist
Enchanting
Inscription
User avatar
SniPaer
Level 28
Posts: 546
Joined: 2003-04-06 22:42
Contact:

Re: LANS WOW

Post by SniPaer »

Vilken version är det som gäller nu?
User avatar
Vertex
Level 13
Posts: 242
Joined: 2003-03-12 11:37
Location: Åsteby
Contact:

Re: LANS WOW

Post by Vertex »

Servern verkar tyvärr inte fungera så bra för tillfället. 3.3.5 var i alla fall senaste inlagda version. Måhända att det kommit uppdateringar av TrinityCore så att man kan köra en nyare version av WOW.

Planerar att flytta servermjukvaran från min halvsunkiga virtualiserade Windows-server till nya monsterservern för hosting på Zoff Com så fort vi fått all hårdvara till den. Det blir dock tidigast vecka 42 eftersom jag är i Italien nästa vecka.
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Re: LANS WOW

Post by Sypherlane »

Det ser vi fram emot, Petter. Flashigt värre. :D
User avatar
SniPaer
Level 28
Posts: 546
Joined: 2003-04-06 22:42
Contact:

Re: LANS WOW

Post by SniPaer »

Låter riktigt nice!
User avatar
SniPaer
Level 28
Posts: 546
Joined: 2003-04-06 22:42
Contact:

Re: LANS WOW

Post by SniPaer »

Är detta något som hänt och jag missat det eller är det ingen fara på taket? Måste ju vara med från launchen!
User avatar
Vertex
Level 13
Posts: 242
Joined: 2003-03-12 11:37
Location: Åsteby
Contact:

Re: LANS WOW

Post by Vertex »

Efter en jävla massa förseningar så så bröt vi under veckan med dom som skulle leverera servern. 6 månaders väntetid är i alla fall 5 månader för mycket..

Nu har jag istället satt upp en virtuell server i CityCloud. Förhoppningsvis skall jag inom snar framtid få energin att flytta över LANS WOW dit och när det väl är gjort kommer det att bli ett sjuhelvetes launch event!!!
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Re: LANS WOW

Post by Sypherlane »

Ser fram emot det. :)
User avatar
SniPaer
Level 28
Posts: 546
Joined: 2003-04-06 22:42
Contact:

Re: LANS WOW

Post by SniPaer »

Jag med! *två tummar upp*
User avatar
Vertex
Level 13
Posts: 242
Joined: 2003-03-12 11:37
Location: Åsteby
Contact:

Re: LANS WOW

Post by Vertex »

Nu ska förhoppningsvis LANS WOW vara uppe och fungera.

Ni kan registrera er på http://wow.lansociety.org/
Patchad och konfigurerad klient bör kunna laddas ned via http://wow.lansociety.org/lanswow.torrent

Efter helgen när Minecraft släppts ska jag dra igång den servern också. Det ryktas ju om att bangenereringsalgorimen kommer att ändras till 1.0, precis som hände mellan beta 1.7 och 1.8 så det känns lite dumt att skapa en bana nu och därför gå miste om alla nya features...
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Re: LANS WOW

Post by Sypherlane »

Fina nyheter, Petter. Ska kolla in båda servrarna. Börjar hämtning nu.
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Re: LANS WOW

Post by Sypherlane »

Så då. Har skapat en human mage. "Connery". Inga yrken ännu.
Eller vill folk hellre köra horde? For mig kvittar det nog.
User avatar
Vertex
Level 13
Posts: 242
Joined: 2003-03-12 11:37
Location: Åsteby
Contact:

Re: LANS WOW

Post by Vertex »

Blev en Blood Elf hunter för min del men karaktären är knappt spelad så jag kan också byta sida.

Eller så kan vi ju alltid köra PvP mot varandra :shock:
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Re: LANS WOW

Post by Sypherlane »

Whoa, det vore i och för sig lite coolt... men tänk om stämningen på servern blir jättefientlig. :cry:
Var är alla andra, förresten?
User avatar
Vertex
Level 13
Posts: 242
Joined: 2003-03-12 11:37
Location: Åsteby
Contact:

Re: LANS WOW

Post by Vertex »

I Skyrim skulle jag tro! :D

Har inte skaffat det själv än. Måste ju bemästra Oblivion först!
User avatar
SniPaer
Level 28
Posts: 546
Joined: 2003-04-06 22:42
Contact:

Re: LANS WOW

Post by SniPaer »

Sket sig en del för mig då spelet fick för sig att uppdatera till 4.0.0 och sen krascha efter man loggat in. Får väl ladda ner det igen då.
User avatar
Vertex
Level 13
Posts: 242
Joined: 2003-03-12 11:37
Location: Åsteby
Contact:

Re: LANS WOW

Post by Vertex »

Tanken är nu att alla nuvarande karaktärer skall ha fått en uppsättning heirlooms i spelet via mail. Nya karaktärer som skapas kommer att få sina heirlooms skickade inom 10 minuter.

Om inte era nuvarande karaktärer har fått heirlooms eller om inte era nya får inom rimlig tid så skriv det här. Det verkar tyvärr finnas möjlighet att det felar. T.ex. så har karaktären som används som AH-bot inte fått några heirlooms trots att det står klart och tydligt i serverloggen att send items kommandona har körts även för denna karaktär...
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Re: LANS WOW

Post by Sypherlane »

Bekräftar att jag har fått.
User avatar
SniPaer
Level 28
Posts: 546
Joined: 2003-04-06 22:42
Contact:

Re: LANS WOW

Post by SniPaer »

Gjorde två nya karaktärer och tyvärr har ingen av dem fått några saker än (har inte kollat i dag så kanske ljuger jag). Tur är att alla andra karaktärer fick och att man kan skicka runt sakerna så det är ingen fara på taket.
User avatar
Vertex
Level 13
Posts: 242
Joined: 2003-03-12 11:37
Location: Åsteby
Contact:

Re: LANS WOW

Post by Vertex »

Det är en bugg du råkat ut för :(

Mina två testkaraktärer som jag skapade för att se att nya karaktärer fick utrustningen som de skulle blev tilldelade ID-nummer 10 & 11. Dessa fick utrustning som de skulle och mitt program sparade undan att de karaktärerna fått. Efter att jag testat klart tog jag bort dessa karaktärer.

När du skapade dina två nya så fick de också 10 & 11 som ID vilket gjorde att mitt program trodde att det redan gett de karaktärerna heirlooms. Normalt brukar ju inte databaser återanvända redan använda indexvärden på fält som är satta som primärnycklar men det gäller nog bara fält som använder autoincrement. Detta fällt gör inte det utan det är TrinityCore som bestämmer vilket nästa ID skall bli.

Jag får fixa om programmet så att det inte kollar enbart på ID utan även på namn. Det kommer att resultera i att man får en ny uppsättning heirlooms om man byter namn på karaktären men det går kanske att leva med.
Post Reply