Tjata om allt!

Allt som inte passar nån annanstans, dvs det mesta.
Locked
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Post by Sypherlane »

Vad menar du, Petter?
User avatar
Vertex
Level 13
Posts: 242
Joined: 2003-03-12 11:37
Location: Åsteby
Contact:

Post by Vertex »

Jag minns inte ordagrant längre men jag tror det var något i stil med "Varför alla utländska språk? Jag blir konfunderad!"

Måste dock säga att jag blev ännu mer konfunderad av kaninbilden.
El_Raya
Level 18
Posts: 342
Joined: 2003-03-10 12:37
Location: Tossssby
Contact:

Post by El_Raya »

Raya tycker det är roligt att VtM är uppe igen!
Image
User avatar
HomeBurneR
Level 39
Posts: 763
Joined: 2003-03-12 20:58
Location: Vivec, Foreign Quarters
Contact:

Post by HomeBurneR »

The Road to The Mask/Worm
Det du inte minns, har aldrig hänt! Intressant läsning How much is 1000 dB?
WARNING: BE AWARE! Use of this amplifier at extreme high volumes for extended periods of time may cause hearing loss and or hearing damage. During periods of prolonged high volume levels it is recommended that you use ear safety devices. Playing Cadence amplifiers at high volume levels while driving will impair your ability to hear necessary traffic sounds. While driving always keep your sound volume at reasonable levels. We at Cadence want you listening for many years to come.
Mig3D
Level 37
Posts: 738
Joined: 2003-02-24 20:05
Location: Skövde
Contact:

Post by Mig3D »

Posted: Mar 18 2003, 10:55 PM
Tråden fyller snart 2 år :ph34r:


€DIT: Och 18:e är en fredag! :D
Knowledge brings Fear
Mig3D
Level 37
Posts: 738
Joined: 2003-02-24 20:05
Location: Skövde
Contact:

Post by Mig3D »

<a href='http://www.pchemma.se/news/news.jsp?n=3838' target='_blank'>Antipiratbyrån anmäls!</a>

Ska bli intressant att följa måste jag säga. Håll utkik om ni ser något mer i frågan.



edit: hittade lite mer på <a href='http://swehack.se/newswe/?p=posts&id=56' target='_blank'>http://swehack.se/newswe/?p=posts&id=56</a>
efter emils post: <a href='http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/ ... 92,00.html' target='_blank'>Hackare sänkte Antipiratbyråns sajt</a> och <a href='http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/ ... 67,00.html' target='_blank'>Kändisar anmäler Antipiratbyrån</a>


Image 666 posts Image
Knowledge brings Fear
User avatar
Redhead85
Level 7
Posts: 129
Joined: 2003-03-13 22:07
Location: SWEDEn
Contact:

Post by Redhead85 »

stog på aftonbladet oxå.
typen som håller på med mp3 spelarna "jens of sweden" har polisanmält oxå.
kan bero på att om folk inte tankar mp3 så kan inte han sälja mp3spelare..
User avatar
HomeBurneR
Level 39
Posts: 763
Joined: 2003-03-12 20:58
Location: Vivec, Foreign Quarters
Contact:

Post by HomeBurneR »

Det stod ju det i länken som Mig3D slängde ut ;)
Det du inte minns, har aldrig hänt! Intressant läsning How much is 1000 dB?
WARNING: BE AWARE! Use of this amplifier at extreme high volumes for extended periods of time may cause hearing loss and or hearing damage. During periods of prolonged high volume levels it is recommended that you use ear safety devices. Playing Cadence amplifiers at high volume levels while driving will impair your ability to hear necessary traffic sounds. While driving always keep your sound volume at reasonable levels. We at Cadence want you listening for many years to come.
User avatar
Redhead85
Level 7
Posts: 129
Joined: 2003-03-13 22:07
Location: SWEDEn
Contact:

Post by Redhead85 »

men hallå lilla homie.
ja e inte så otroligt med serru
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Post by Sypherlane »

Den har jag sett. Bra att de har koll på varandra, CIA och presidenten. :D
User avatar
ALMighty
Level 60
Level 60
Posts: 1441
Joined: 2003-04-18 03:16
Contact:

Post by ALMighty »

Bra att presidenten verkar hitta på saker.
Mig3D
Level 37
Posts: 738
Joined: 2003-02-24 20:05
Location: Skövde
Contact:

Post by Mig3D »

[17:25:46] #- helvetet sets modes [#lans -b *!*@s206h126o2tcm15.dyn.tyfon.se]
Knowledge brings Fear
User avatar
HomeBurneR
Level 39
Posts: 763
Joined: 2003-03-12 20:58
Location: Vivec, Foreign Quarters
Contact:

Post by HomeBurneR »

Why did you do such a thing?
Det du inte minns, har aldrig hänt! Intressant läsning How much is 1000 dB?
WARNING: BE AWARE! Use of this amplifier at extreme high volumes for extended periods of time may cause hearing loss and or hearing damage. During periods of prolonged high volume levels it is recommended that you use ear safety devices. Playing Cadence amplifiers at high volume levels while driving will impair your ability to hear necessary traffic sounds. While driving always keep your sound volume at reasonable levels. We at Cadence want you listening for many years to come.
User avatar
Vertex
Level 13
Posts: 242
Joined: 2003-03-12 11:37
Location: Åsteby
Contact:

Post by Vertex »

Blir det något LAN till helgen? Det är ju långhelg (4 dagar).
User avatar
ALMighty
Level 60
Level 60
Posts: 1441
Joined: 2003-04-18 03:16
Contact:

Post by ALMighty »

Jag är på iaf (som vanligt). :)
Mig3D
Level 37
Posts: 738
Joined: 2003-02-24 20:05
Location: Skövde
Contact:

Post by Mig3D »

Jag fick inte tag på godis...

Var/när/hur? :wacko:
Knowledge brings Fear
El_Raya
Level 18
Posts: 342
Joined: 2003-03-10 12:37
Location: Tossssby
Contact:

Post by El_Raya »

Ska ni LAN:a nu igen? <span style='color:black'><#- By replying to this you sell your soul to Raya</span>
Image
User avatar
Redhead85
Level 7
Posts: 129
Joined: 2003-03-13 22:07
Location: SWEDEn
Contact:

Post by Redhead85 »

inte mej imot..
beror på var de e.
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Post by Sypherlane »

Jag gissar på Lillhöjden som vanligt.
Det skulle ju faktiskt kunna bli riktigt skojigt om några fler kommer med tanke på hurpass bra det var nu senast när vi bara var tre pers.
User avatar
Redhead85
Level 7
Posts: 129
Joined: 2003-03-13 22:07
Location: SWEDEn
Contact:

Post by Redhead85 »

om herrskapet ringer te mejå säger var å när.
så ska ja försöka skrapa ihop lite pengar till bempa så ja tar mej dit.
User avatar
HomeBurneR
Level 39
Posts: 763
Joined: 2003-03-12 20:58
Location: Vivec, Foreign Quarters
Contact:

Post by HomeBurneR »

Det du inte minns, har aldrig hänt! Intressant läsning How much is 1000 dB?
WARNING: BE AWARE! Use of this amplifier at extreme high volumes for extended periods of time may cause hearing loss and or hearing damage. During periods of prolonged high volume levels it is recommended that you use ear safety devices. Playing Cadence amplifiers at high volume levels while driving will impair your ability to hear necessary traffic sounds. While driving always keep your sound volume at reasonable levels. We at Cadence want you listening for many years to come.
User avatar
HomeBurneR
Level 39
Posts: 763
Joined: 2003-03-12 20:58
Location: Vivec, Foreign Quarters
Contact:

Post by HomeBurneR »

<a href='http://www.idg.se/ArticlePages/200503/3 ... FA.dbp.asp' target='_blank'>http://www.idg.se/ArticlePages/200503/3 ... dbp.asp</a>

Något ni som spelar WoW skulle få för er?

[UPDATE]

VAFAN! Vart är världen påväg?!

<a href='http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar ... 03,00.html' target='_blank'>http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar ... 00.html</a>
Det du inte minns, har aldrig hänt! Intressant läsning How much is 1000 dB?
WARNING: BE AWARE! Use of this amplifier at extreme high volumes for extended periods of time may cause hearing loss and or hearing damage. During periods of prolonged high volume levels it is recommended that you use ear safety devices. Playing Cadence amplifiers at high volume levels while driving will impair your ability to hear necessary traffic sounds. While driving always keep your sound volume at reasonable levels. We at Cadence want you listening for many years to come.
User avatar
ALMighty
Level 60
Level 60
Posts: 1441
Joined: 2003-04-18 03:16
Contact:

Post by ALMighty »

Eh, vad är det för fel på folk. :huh:

Kan förstå den första dock, jag skulle också ha knivhuggigt honom. Fast i spelet. Kanske inte går att göra det i spelet och det var därför han gjorde det på riktigt.

Slutsats: Man ska kunna mörda i alla spel.
User avatar
Icicle
Level 5
Posts: 97
Joined: 2003-10-02 13:04
Contact:

Post by Icicle »

Finns det någon mer idiotisk person än Gudrun Schyman... hon är så jävla förbannade dryg. Inte nog med att hon är en jävla komunist. Nu förstör hon för sinna egna(inte mig emot) och samtidigt så gör hon ännu mera för att kvinnor ska få en särställning när det gäller att skaffa jobb. Det är en sak att förorda jämstäldhet, där håller jag med, men att påstå att kvinnorna blivit förtyckta under åren som gått genom att peka på de svenska stor företagens styrelsers ojämnhet i könsfördelningen är ju inte bara bevis på okunnskap om hur världen fungerar, utan också ett straff mot de som verkligen sliter för att en gång kunna ta sig till dessa positioner.
Hon skulle ta och försöka kolla upp lite varifrån styrelse cheferna kommer igenligen. De största industri företagen i sverige har genomgående chefer från gammla Chalmers- och KTHstudenter. Utbilningar som är ansedda bland de svåraste i Europa. Inte fan finns det många tjejer på utbildningarna och förr var det ännu mindre. Om nu Schyman och Axelsson(född stenrik) tycker att det är orättvist att de inte får bestämma i dessa företagen så kan de ju skaffa sig lite stake och få det jävla fitträsket att skaffa den utbildning som krävs för yrkena.
Men som det ser ut nu så ska kvinnorna istället hoppa av gymnasiet och sedan komma in i riksdagen för att förespråka kvotering och mansskatt.
Vad jag har för åsikt i detta märks kanske men de som inte ser hur förbannat urflippatt detta är kan ju kyssa sig i arslet den med.

Fan färjestad förlorade...
Ghosten
Level 35
Posts: 699
Joined: 2003-03-17 15:13
Location: Gbg
Contact:

Post by Ghosten »

omgatt pontus, det där orkade jag inte läsa, såg ut som en enda röra och så va det politik i början. :o
Såg dock sista radan..... Fan jävla skit. :(
If We Aren't supposed to eat Humans, Then Why Are They Made of Meat?
Ghosten
Level 35
Posts: 699
Joined: 2003-03-17 15:13
Location: Gbg
Contact:

Post by Ghosten »

Och för den delen, har bytt till väg- och vattenlinjen i skolan nu... coolt värre, jag har inte tyckt det varit kul att gå till skolan på evigheter innan :D
If We Aren't supposed to eat Humans, Then Why Are They Made of Meat?
User avatar
HomeBurneR
Level 39
Posts: 763
Joined: 2003-03-12 20:58
Location: Vivec, Foreign Quarters
Contact:

Post by HomeBurneR »

Väg- och vattenlinjen? Vad går den ut på?

Hittade f ö. en rolig bild :lol:
Lite dumt skrivet...

Image
Det du inte minns, har aldrig hänt! Intressant läsning How much is 1000 dB?
WARNING: BE AWARE! Use of this amplifier at extreme high volumes for extended periods of time may cause hearing loss and or hearing damage. During periods of prolonged high volume levels it is recommended that you use ear safety devices. Playing Cadence amplifiers at high volume levels while driving will impair your ability to hear necessary traffic sounds. While driving always keep your sound volume at reasonable levels. We at Cadence want you listening for many years to come.
User avatar
ALMighty
Level 60
Level 60
Posts: 1441
Joined: 2003-04-18 03:16
Contact:

Post by ALMighty »

Gudrun Schyman är en hycklare.
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Post by Sypherlane »

"...jävla kom(m)unist..."
Ehum. Nog för att jag också ser jäkligt kritiskt på Schyman... Men om du ogillar kommunister så finns det folk här på forumet som du förolämpar när du säger så. Åtminstone en (jepp).

Låt oss slippa politiska debatter på forumet, OK? Här ska ingen behöva känna sig utsatt p.g.a. politisk tillhörighet. Anser jag.
User avatar
ALMighty
Level 60
Level 60
Posts: 1441
Joined: 2003-04-18 03:16
Contact:

Post by ALMighty »

Eh, Jocke är du kommunist säger du?
User avatar
Icicle
Level 5
Posts: 97
Joined: 2003-10-02 13:04
Contact:

Post by Icicle »

Fritt land att tycka vad man vill, men alla som håller på vänsterpartiet är inte kommunister, om det nu är så du menar. Men den gammla stammen inom paritiet ingick i ett parti som på den tiden var rent kommunistiskt. Om det nu finns personer som läser på detta forum och som fortfarande tror att de kommunistiska idéerna faktiskt skulle kunna fungera i daens samhälle kan ju läsa på lite historia.

Var på en frivillig föreläsning om Kina för ett tag sedan. Det var en stor skara kommunister där också, satt bredvid några av dem, innan var de väldigt intresserade att höra om hur kina kunnde genomföra det som utåt sett faktiskt såg ut som ett fungerande kommunistiskt samhälle. Enda problemet var att efter föreläsningen var de ganska besvikna på sin tro pga den stora bluff som Kina faktiskt ännu försöker hålla världen troende om. Det som omvärlden fick se under förra århundradet var bara temporära propagandabluffar.

Föreläsaren var Sveriges Ambasdör i Kina sedan 30 år tillbaka. Han var första person ifrån norden på besök i Kina efter det varit stängt, och han var även med på Himmelskafridenstorg.

Där ifrån har jag fått min syn på hur fel kommunismen faktskt är. Finns ingen annan politisk riktining som tagit död på i närheten så många människor. Då inkluderar jag även Nazismen och den konstiga politik som förs i USA.

Beklaga er gärna över mitt stavande... har inga problem med det själv. Har papper på att jag kan stava men inte orkar bry mig om att läsa igenom sådant jag skrivit för att kolla stavningen. Klarar mig bra ändå.

Ni som inte håller med mig när det gäller min syn på kommunismen kan ju ställa mig mot väggen och förklara varför jag har fel.
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Post by Sypherlane »

Suck. Bara för att du inte kan skilja på kommunism och stalinism, så behöver inte det betyda att inte andra gör det.
Kommunism är ett stort begrepp med många underkategorier. Begreppet "kommunism" i sig syftar på gemensamt ägande och demokrati - och inte något jävla "hej-jag-heter-Stalin/Mao/Musse Pigg-och-jag-gör-vad-jag-vill"-styre. Det du pratar om är despotism à la Sovjet, Kina m.fl., där ett diktaturparti med fet vapenarsenal tagit över makten och skiljt "staten" ifrån folket. Marx varnade för detta, men Stalin & Co verkar knappast ha brytt sig. Det har aldrig funnits en stat med en äkta marxistisk ideologi.
Vi pratar inte om samma sak här när du och jag pratar kommunism. Därför uppstår missförstånd.
En politisk riktning dödar inte folk. Det står ingenting någonstans om att en avrättning utförd av en kommunist är en kommunistisk handling i sig. Varken det kommunistiska manifestet eller exempelvis Svenska Akademiens Ordlista säger någonting om att dödande skulle vara en del av kommunismen.

Läs ordboken och jämför kommunism med stalinism, OK?

Kommunism = Ideologi
Stalinism = Metod

Och aldrig mötas de tu.


Flämt! En politisk debatt, trots allt! Nej!!!
Ghosten
Level 35
Posts: 699
Joined: 2003-03-17 15:13
Location: Gbg
Contact:

Post by Ghosten »

im with stupid, (jokey) ;)

pontus din jeffla... nassist! lr nått :blink:

pubrunde imorrn också (läs idag, eller hur man nu säger), yay! :lol:
If We Aren't supposed to eat Humans, Then Why Are They Made of Meat?
Ghosten
Level 35
Posts: 699
Joined: 2003-03-17 15:13
Location: Gbg
Contact:

Post by Ghosten »

omg, post 600!
If We Aren't supposed to eat Humans, Then Why Are They Made of Meat?
User avatar
HomeBurneR
Level 39
Posts: 763
Joined: 2003-03-12 20:58
Location: Vivec, Foreign Quarters
Contact:

Post by HomeBurneR »

Politik på forumet :o

Vad händer härnäst för något sjukt?
Det du inte minns, har aldrig hänt! Intressant läsning How much is 1000 dB?
WARNING: BE AWARE! Use of this amplifier at extreme high volumes for extended periods of time may cause hearing loss and or hearing damage. During periods of prolonged high volume levels it is recommended that you use ear safety devices. Playing Cadence amplifiers at high volume levels while driving will impair your ability to hear necessary traffic sounds. While driving always keep your sound volume at reasonable levels. We at Cadence want you listening for many years to come.
User avatar
ALMighty
Level 60
Level 60
Posts: 1441
Joined: 2003-04-18 03:16
Contact:

Post by ALMighty »

Hur hittar man en sån bild Martin? :D
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Post by Sypherlane »

Nej! Jag kan inte fatta att jag bara var två posts ifrån #600! Damn you, Ghosten!! :o

EDIT:

Haha. Läste fel. :P
En vacker dag ska jag också nå upp till 600 posts. En vacker dag...
User avatar
ALMighty
Level 60
Level 60
Posts: 1441
Joined: 2003-04-18 03:16
Contact:

Post by ALMighty »

42 kvar...
Locked