Citat

Allt som inte passar nån annanstans, dvs det mesta.
Icicle
Level 5

Post by Icicle »

" If the quality, x, is not given, it can be a fun game to use your knowledge of thermodynamics and find out what it is... or in fact, you must learn to play this game to pass this course, so you might as well make it fun!"

Bill W George
Föreläsare i Termodynamik
Mig3D
Level 37

Post by Mig3D »

You're with your baby
And you're parked alone
On a summer night
You're deep in love
But you're deeper in the woods
You think you're doin' alright

Did you hear that voice
Did you see that face
Or was it just a dream
This can't be real
That only happens, babe
On the movie screen

Oh, but he's back
He's the man behind the mask
And he's out of control
He's back
The man behind the mask
And he crawled out of his hole

You're swimmin' with your girl
Out on lovers' lake
And the wind blows cold
It chills your bones
But you're still on the make
That's a bad mistake

But the moon was full
And you had a chance
To be all alone
But you're not alone
This is your last dance
And your last romance

Yeah, cause he's back
And he's out of control
He's back
The man behind the mask
And he crawled out of his hole

Oh, if you see him comin'
Get away if you can
Just keep on runnin'
Run as fast as you can
He's a dangerous, dangerous man

And he's out tonight
And he's watchin' you
And he knows your house
No, don't turn out the lights

Yeah, cause he's back
And he's out of control
He's back
The man behind the mask
And he's after your soul

He's back
And he's out of control
He's back
The man behind the mask
And he's after your soul

He's back
And he's out of control
He's back
The man behind the mask
And he's after your soul

Alice Cooper - He's back (The Man Behind the Mask)
Titellåten till Friday 13:th part 6, som förövrigt är den första Jasonfilmen utan boobs. Eller var det sjuan?
Knowledge brings Fear
HomeBurneR
Level 39

Post by HomeBurneR »

“If unchecked, the increasing power requirements of computer chips could boost heat generation to absurdly high levels.”

“By mid-decade, that Pentium PC may need the power of a nuclear reactor. By the end of the decade, you might as well be feeling a rocket nozzle than touching a chip. And soon after 2010, PC chips could feel like the bubbly hot surface of the sun itself.”

"We need a fresh approach, We need an architectural paradigm shift." -Patrick Gelsinger, Chief Technology Officer på Intel
Det du inte minns, har aldrig hänt! Intressant läsning How much is 1000 dB?
WARNING: BE AWARE! Use of this amplifier at extreme high volumes for extended periods of time may cause hearing loss and or hearing damage. During periods of prolonged high volume levels it is recommended that you use ear safety devices. Playing Cadence amplifiers at high volume levels while driving will impair your ability to hear necessary traffic sounds. While driving always keep your sound volume at reasonable levels. We at Cadence want you listening for many years to come.
SniPaer
Level 28

Post by SniPaer »

"I can speak for every guy in this room here tonight, guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." - Bill Hicks
HomeBurneR
Level 39

Post by HomeBurneR »

"I am no super genious... Or are I!?" - Homer Simpson
WARNING: BE AWARE! Use of this amplifier at extreme high volumes for extended periods of time may cause hearing loss and or hearing damage. During periods of prolonged high volume levels it is recommended that you use ear safety devices. Playing Cadence amplifiers at high volume levels while driving will impair your ability to hear necessary traffic sounds. While driving always keep your sound volume at reasonable levels. We at Cadence want you listening for many years to come.
ALMighty
Level 60
Level 60

Post by ALMighty »

I can't wear a pink shirt to work! I'm not popular enough to be different! - Homer Simpson
Icicle
Level 5

Post by Icicle »

"Det är lugnt det är inte gasfoten!"
Utbrister Fredrik Dunert min kompis när han till slut kommer upp ur vattnet och legat i havet efter en vurpa med Kiten och trott att vadmuskeln släppt från fästet. Det var hyfsat jobbigt att få upp honom i båten.
Icicle
Level 5

Post by Icicle »

"Jag är chockad över hur bra han är. Han gör sex mål på tre chanser."
Zidane om Figo

"0-100 på 29.5 sekunder - ha tålamod!"
Bildekal på gammal Renault

"Staffan Holm startar i trestegskvalet."
Läst i TV4´s tablå inför lördagens tävling

"Jag trodde jag körde i 150 kilometer i timmen. Men jag körde i 150 miles i timmen."
Victoria Silvstedt
Icicle
Level 5

Post by Icicle »

"GÖTEBORG: Ett rådjur sköts i Slottsskogen, centrala göteborg, under söndagskvällen. "
Citat ur GP
Vertex
Level 13

Post by Vertex »

Här finns många citat att läsa: <a href='http://wikiquote.org/wiki/Main_Page' target='_blank'>http://wikiquote.org/wiki/Main_Page</a>

Jag gillar speciellt kategorin <a href='http://wikiquote.org/wiki/Famous_last_words' target='_blank'>Famous last words</a>

Några exempel:

* "Ich bin Heinrich Himmler."
o Who: Heinrich Himmler
o Translation: "I'm Heinrich Himmler."

"Minä elän."
* Who: Aleksis Kivi
* Translation: "I'm alive." (or equally: "I live.")

* "Stay back, this could hurt someone."
o Who: R. Budd Dwyer, former treasurer of the Commonwealth of Pennsylvania
o Notes: When saying this, Dwyer was brandishing the handgun with which he shot himself in the head moments later.

"I can't sleep."
* Who: J.M Barrie
ALMighty
Level 60
Level 60

Post by ALMighty »

Den här var bra:

"Go on, get out! Last words are for fools who haven't said enough!"

* Who: Karl Marx
El_Raya
Level 18

Post by El_Raya »

"... å då ska det inte vara några löjliga precitionsskott med sikten som i cs eller nåt. Då skall det vara en blixt av död!"

-Vår kapten om hur man öppnar eld i ett överfall liggandes i eldställningar.
HomeBurneR
Level 39

Post by HomeBurneR »

"Om det står VGA i moderkortets beskrivning så betyder det att moderkortet har inbyggt grafikkort, separat grafikkort behövs alltså inte. Det går dock att inaktivera det inbyggda grafikkortet i datorns bios och montera ett separat ljudkort om man vill." -En webbshop som säljer datordelar.

Tänk på den ni!
HomeBurneR
Level 39

Post by HomeBurneR »

Ett litet citat igen.

"Mäskdrickare är lägre stående individer." -'FetFulElak' på ett forum som jag ej nämner adressen till B)

"Förstå mig rätt, jag älskar tonfisk, men jag är skeptisk till den varianten där man mal ner allt, inklusive nät, båt och fiskare, och kallar det för tonfisk." -En fillur på ett hälso-forum som uttalar sig om Euroshoppers Tonfisk.
El_Raya
Level 18

Post by El_Raya »

"... in i brâsket där vi kan få skydd och skyl"

"... då är vi kokta i bajs"

befäl från a9
HomeBurneR
Level 39

Post by HomeBurneR »

Arena AufSchalke, Gelsenkirchen
Kapacitet: 51 000.
Färdigbyggd: Augusti 2001.
Klubb: Schalke 04.
Kommentar: Här finns det mesta: En jumbotron med fyra skärmar, var och en på 36 kvadratmeter, speakersystem som maxar <span style='color:red'>193 decibel</span>, förflyttningsbar gräsmatta, indragbart tak och ett supermodernt biljettsystem, där det på biljetten är ett chip som gör att det bara är att gå förbi en spärr. Det känns som att Arena AufSchalke tagit sitt uppdrag som VM-arena på allvar. -<a href='http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 85,00.html' target='_blank'>http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 00.html</a>

Lite fundersam, tror att något i denna text är lite fel...
HomeBurneR
Level 39

Post by HomeBurneR »

"Förra året försvann 236 par gröna kortkalsonger från förbanden i länet.
Någon bra förklaring till varför de saknas finns inte.
- Det finns snyggare kalsonger än kronans. Jag tror inte de värnpliktiga tar hem dem och visar dem för sina flickvänner, säger Tomas Skarpsvärd, informationschef vid Försörjningsdivisionen, FM Log.
Kan det vara så att de inte vågar lämna tillbaka dem för tvättning?
- Ha, ha, skrattar Leif Carlsson. Det är möjligt." - "Blekinge Läns Tidning" om att kläder försvinner ifrån försvaret.

Var bara tvungen...
El_Raya
Level 18

Post by El_Raya »

:D ja så är det nog. Inte fan är de snygga iaf!
HomeBurneR
Level 39

Post by HomeBurneR »

<span style='font-size:21pt;line-height:100%'><span style='color:red'>"Britneys stank skapade uppror"</span></span>

–Stanken var otrolig, säger ett luktvittne.

"Det fanns inte en chans att vi kunde stått ut med stanken"

:lol:

<a href='http://www.aftonbladet.se/vss/noje/stor ... 84,00.html' target='_blank'>http://www.aftonbladet.se/vss/noje/stor ... 00.html</a>
HildKing
Level 10

Post by HildKing »

Hahaha, bra nyhet
Insert your penis... anywhere
Ghosten
Level 35

Post by Ghosten »

haha, har förpestat flygplanspassagerare med min fotsvett ett antal gånger jag med :P
If We Aren't supposed to eat Humans, Then Why Are They Made of Meat?
HomeBurneR
Level 39

Post by HomeBurneR »

Kan stolt säga att jag förpestade hela Pärs nedervåning en gång B)

Citerar även en av mina mentorer på jobbet när han pratar med en engelsk kund:

"What do you have in the adressfält?" -Rickard

Han gjorde även en liten miss på Statoil, ni kan nog själva lista ut vad som hänt om ni läser nedanstående dikt skriven av en annan mentor :D

Out of Statoil Rickard stepped
he'd just bought a chocolate bar
Into his yellow car he leaped
but he did'nt get that far
A man from Statoil called and yelled
- Your'e accused of gasolin theft!
And now Rickard realised
he'd just poured the gas and left

By: Olle

Rickard är för övrigt lite vilsen ibland...
ALMighty
Level 60
Level 60

Post by ALMighty »

Dimebag är död ;(

edit: Postade i fel tråd, så här är några citat:

'...he's got me by the left testicle!'- Dime

'I love being drunk but I just hate being hung over'- Dime

'Excuse me, I have a pink beard.'- Dime
HomeBurneR
Level 39

Post by HomeBurneR »

Who?
Redhead85
Level 7

Post by Redhead85 »

f.d gitarrist i Pantera om ja ej misstar mej...
Icicle
Level 5

Post by Icicle »

så är det, blev skjuten på scen...
Mig3D
Level 37

Post by Mig3D »

"I spent a night in Paris ... want to see the video?"
Knowledge brings Fear
Icicle
Level 5

Post by Icicle »

ha ha
HomeBurneR
Level 39

Post by HomeBurneR »

Svensk ordbok från 1960: "Mulatt: blandning mellan människa och neger"
Mig3D
Level 37

Post by Mig3D »

- Do you want some buffalo wings?
- No thanks, I don't eat buffalo.

Jessica Simpson som återigen briljerar med sin intelligens.
Knowledge brings Fear
AnonBot
Level 7

Post by AnonBot »

Vad är Buffalo Wings?
Icicle
Level 5

Post by Icicle »

Tror det är kyckling vingar va?
HomeBurneR
Level 39

Post by HomeBurneR »

ALMighty
Level 60
Level 60

Post by ALMighty »

HomeBurneR wrote: SÃ¥dana, mycket gott...
<a href='http://ewancient.lysator.liu.se/pic/art ... uffalo.jpg' target='_blank'>http://ewancient.lysator.liu.se/pic/art ... alo.jpg</a>
:lol:

Tror iofs att hon gör sig till ofta för att det ska bli kul. :)
Mig3D
Level 37

Post by Mig3D »

"There's no such thing as a soul. It's just something they made up to scare kids, like the bogeyman or Michael Jackson. "
# Bart Simpson
Knowledge brings Fear
ALMighty
Level 60
Level 60

Post by ALMighty »

Mig3D wrote: "There's no such thing as a soul. It's just something they made up to scare kids, like the bogeyman or Michael Jackson. "
# Bart Simpson
Konstigt. Såg just på det avsnittet.

"What are you gonna do? Send the dogs? Or the bees? Or the dogs with the bees in their mouth so when they bark they shoot bees at you?" -Homer Simpson
HomeBurneR
Level 39

Post by HomeBurneR »

"Jag har skönt sex jävligt ofta, tyvärr bara med mig själv just nu iaf :( " - permoman från sweclockers forum.
ALMighty
Level 60
Level 60

Post by ALMighty »

"I'm also mindful that man should never try to put words in God's mouth. I mean, we should never ascribe natural disasters or anything else, to God. We are in no way, shape, or form should a human being, play God."—George W Bush, Jan. 14, 2005
HomeBurneR
Level 39

Post by HomeBurneR »

Fick mig att le lite när jag läste nedanstående:

"För att imponera extra på din polare gör du som Magnus Samuelsson gjorde.

Det var en kille på hans gym som låg och körde bänk på 110 Kg utan att släppa någon emellan, varpå Magnus frågade om han kunde köra ett set.
-Okej, säger killen. (vågade väl inte annat).
Magnus tar helt sonika upp stången och kör bicepscurl.
Killen känner att det är dags att avsluta efter förnedringen."

:D