Page 8 of 8

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2014-04-14 00:54
by Sypherlane
Usch, det var inte roligt att höra. Bra att du har läkarkontakt och medicinsk hjälp i alla fall. Så att de håller koll på dig. Hoppas att det är under kontroll.

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2014-04-16 11:42
by SniPaer
Jag är mitt i flyttandet så det är lite rörigt, på fler än ett sätt. Hoppas läkarna fixar ordning på synen din. Önskar att jag kunde göra något mer än att hoppas.

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2014-06-12 16:54
by ALMighty
Tänkt snabba upp kollisionsdetektionen med kvadrant-träd.
Vore ju häftigt med en massa partiklar som regn o sånt.
Ett litet test än så länge.

http://www.mediafire.com/download/eqby8 ... reeTest.7z

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2014-06-30 02:22
by ALMighty
Uppdaterade QuadtreeTest lite. Kollar ifall nån av hörnen är i varje kvadrat ist för bara punkten uppe till vänster, och man kan högerklicka och se lite info om noden man är i.

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2014-07-04 21:39
by ALMighty
Uppdaterade programmet igen så det följer muspositionen. Man kan ändra trädets djup med F1-F7.
Får se om jag lyckas använda i ett spel nån gång, lärde mig iaf litegrann.

Fixade Flylings kollision lite. Funderade på om man skulle göra en boss som besegras genom att locka flylings på hen.

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2014-08-10 07:33
by ALMighty
Fixade krukor, man kan slå sönder dem.

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2016-07-23 03:08
by ALMighty
Man kan kasta stenar dit man pekar med musen och även rida på Flugan.

WASD för rörelse
Vänsterklick melee attack
Mittenklick kasta sten
Högerklick hopp

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2016-07-27 02:00
by ALMighty
La till en AK47, man skjuter med space.

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2017-01-07 12:11
by ALMighty
Man kan nu lägga till scrollande bakgrunder och konfigurera dem via textfiler; de ligger i mappen Multiplanes.
Vilken av dem som används till en bana läses in från levels.cfg i mappen Levels, där det står "backround".

cloud.cfg har två planes medans cloud_rain har 3. Man kan lägga till hur många man vill.

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2019-03-28 21:25
by ALMighty
Gjorde om sparsystemet till att använda binärfiler och gjorde om menyn så att man kan välja mellan tre stycken.

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2019-04-22 21:45
by ALMighty
Testade göra en boll man kan rulla på.

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2019-10-08 16:45
by ALMighty
Gjorde så att regnet går i cykler.

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2019-10-24 12:32
by ALMighty
Man kan uppgradera Stamina och Vitality nu i affären, gratis än så länge.

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2019-11-01 19:40
by ALMighty
Fixade simmandet lite, skulle nog se fint ut med animationer i 8 riktningar.
Ock paralax-scrollning på bakgrunderna, ration för scrollning kan ställas in i configsen.

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2019-11-03 14:52
by ALMighty
Gjorde så att det blir gradvis mörkare ju mer det regnar.

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2019-11-08 17:38
by ALMighty
La till regnljud som fadear upp i volym ju mer det regnar och la tll en extra nivå av regn, kan lägga till fler sen så det blir mer sömlöst.
Gjorde om SoundsManager så att den är smidigare att använda, läser in de ljuden som står i config.cfg i en C++ map istället som förut att de är hårdkodade. Inget nån annan än jag märker men.

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2019-11-10 16:26
by ALMighty
Tweakade regnet lite, och man kan ställa in hur stor chans det är att bli mörkare väderi levels.cfg med "weatherModulus".

0 - Ingen chans, kommer alltid bli ljusare. Specialfall för att undvika division med 0.
1 - 1/1, Kommer alltid blir mörkare väder
2 - 1/2 om det blir mörkare eller ljusare
3 - 1/3 osv, mindre och mindre chans ju högre nummer

Finns 4 nivåer av regn, rain_light, rain_medium, rain_heavy, rain_violent, configs ligger under "Multiplanes".

Just nu så har jag satt startbanan till 1 och de runt omkring till höger till 0. Vädret ändras först efter ett tag när man går från en bana till en annan, så man kan ta med sig regnet från startbanan men sen blir det inget mer på banan om det är 0 chans.

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2019-12-22 21:44
by ALMighty
Gjorde regnet mer sömlöst, det byter inte direkt utan väntar byter först bilden när den kommit utanför skärmen, sen när alla rader bytt bild skiftar det till nästa config, dvs hastighet ändras.

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2020-01-11 22:51
by ALMighty
Fixat rörliga plattformar. Funkar rätt bra att åka på. Vilka punkter de ska åka till står i Levels.cfg. När de kommit till slutet i listan byter de riktning.

Gjorde om kartsystemet, är binärfiler numer. Man kan ändra dem i Editorn genom att högerklicka på dem. Man sparar med S.

Och så gjorde jag om vädret lite igen, nu är det två värden som avgör, ett för chans att bli mörkare och ett för chans att blir ljusare. Om ingen av dem så står vädret still, det gick inte förut.

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2020-04-17 20:53
by ALMighty
Gjort om simmandet, känns mkt bättre nu tycker jag.

Re: Roten utvecklingstråd

Posted: 2020-05-01 18:33
by ALMighty
Man kan slå sönder bricks nu, ramlar bitar som i Mario.