Minecraft

Allt som inte passar nån annanstans, dvs det mesta.
Post Reply
User avatar
Vertex
Level 13
Posts: 242
Joined: 2003-03-12 11:37
Location: Åsteby
Contact:

Minecraft

Post by Vertex »

LANS Minecraft finns nu på minecraft.lansociety.org. På grund av diverse IO-relaterade problem så går det inget vidare att köra servern virtuellt utan den måste köras direkt på hårdvaran för att inte maxa hypervisorns CPU. Jag har därför inte kunnat testa om servern är åtkomlig utifrån men om den inte är det går ni säga till så skall jag felsöka.

Den nuvarande världen är baserad på en slumpmässig seed. Vet inte om den är direkt bra eller dålig. Gamla hederliga "snakefucker" från 1.7 och tidigare är inte värst bra längre.
Om ni vill får ni gärna experimentera med olika seeds i single player på era datorer och se om ni hittar på någon rolig ni vill ha på servern. Om inte så fortsätter vi som det är.
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Re: Minecraft

Post by Sypherlane »

Strålande! Jag testar prompt!
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Re: Minecraft

Post by Sypherlane »

Jag ville bara bygga på Minecraft-tråden lite. Har faktiskt varit hyfsat aktiv på servern under veckan. Farmar som bekant ull.
Vad pysslar ni med? Något speciellt projekt?
User avatar
Vertex
Level 13
Posts: 242
Joined: 2003-03-12 11:37
Location: Åsteby
Contact:

Re: Minecraft

Post by Vertex »

Spelar inte alls för tillfället. Har kastat bort de senaste tre dagarna på skolarbete utan resultat. Känns som jag lika gärna kan kasta in handduken när det gäller skolan. De tekniska kurserna är så lätta så man kan sova sig igenom, inte ett dugg svårare än gymnasiet. De "mjuka" kurserna är helt omöjliga för min teknikskadade hjärna att förstå så jag kommer aldrig någonsin komma i närheten av G på dom hur mycket tid jag än lägger ned... Kombinerat med att Halmstad är ett riktigt skitställe så känns allt rätt så hopplöst för tillfället :(
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Re: Minecraft

Post by Sypherlane »

Detta inlägg hade jag missat också... Måste vara ner uppmärksam, märker jag.
Ledsamt att du inte trivs i Halmstad. Utöver att kurserna suger så kan det ju även bero på att du inte har en lika kick-ass bekantskapskrets som här. Eller så är Torsby helt enkelt häftigare, vilket vore otroligt. :|
User avatar
Vertex
Level 13
Posts: 242
Joined: 2003-03-12 11:37
Location: Åsteby
Contact:

Re: Minecraft

Post by Vertex »

Vertex wrote:Kombinerat med att Halmstad är ett riktigt skitställe
Hur kunde jag någonsin kalla Halmstad <3<3<3 för skitställe??!!! Uppenbarligen hade jag aldrig upplevt Kronoparken då jag skrev det...
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Re: Minecraft

Post by Sypherlane »

Haha, neej - har åsikterna svängt såpass redan? Är det så illa där borta?
User avatar
Vertex
Level 13
Posts: 242
Joined: 2003-03-12 11:37
Location: Åsteby
Contact:

Re: Minecraft

Post by Vertex »

Det är väl mest statsplaneringen som suger i Karlstad.

I Halmstad var det ~30m fågelvägen till pizzerian och en Vesuvio kostade 39:-. I Karlstad måste man gå i 10 minuter(!) och Vesuvion kostar 65:-
I Halmstad fanns det tacorestaurang, kinamat, vietnammat, thaimat, sushi, pasta, korvkiosk, vanlig restaurang och 4 pizzerior inom några 100 meter runt lägenheten. I Kronoparken finns det bara pizzerior (3 st) och (Klockan är 13:37! LEEET!) de verkar samarbeta för att hålla upp priserna. Vill man ha sallad kostar det 7:- extra, pommes 20:- etc...
I Halmstad fanns det 3 matbutiker med bra utbud och priser inom 500m. I Kronoparken finns bara Konsum. De är dyra, har bara en sorts pizza, och verkar bara ta in färdigrätter i smaker jag inte tycker om...

Men i Karlstad finns ju Färjestad och snart är det match!!! Det väger ju till stor del upp nackdelarna med Karlstad.
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Re: Minecraft

Post by Sypherlane »

Jo, jag kan tänka mig att utbudet är kännbart annorlunda. (Vesuvio för 39 spänn? Hur kunde du flytta!?)
Så, om FBK inte räcker för att hålla dig kvar i Karlstad på lång sikt, vilket är nästa mål?
Post Reply