Någon som spelar något kul?

Allt som inte passar nån annanstans, dvs det mesta.
Post Reply
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Någon som spelar något kul?

Post by Sypherlane »

Kände för att skapa en ny tråd, bara för att jag kan.

Spelar ni något nu för tiden? I så fall vad? Jag sitter själv och väntar på ett ex av Deus Ex: HR. Det ska ju vara omtyckt.
Har en mindre mängd titlar som man faktiskt borde köra igenom någon gång... Har inte spelat klart en enda titel jag köpt från GOG t ex. Faen.
User avatar
SniPaer
Level 28
Posts: 546
Joined: 2003-04-06 22:42
Contact:

Re: Någon som spelar något kul?

Post by SniPaer »

Diablo 2 varvat med Minecraft. Känner till problematiken med oavklarade spel.
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

Re: Någon som spelar något kul?

Post by Sypherlane »

Nu spelas Skyrim.

Har haft spelet i några dagar nu och har redan lagt ner flera tiotals timmar på det. Mest för pilbågandets skull. *FJONK* --> headshot!
Men! Jag är faktiskt inte helt frälst. Skyrim är visst en väldigt, väldigt genomarbetad produkt och det finns mycket att göra i världen, men spelet dras med en stelhet som är kännbar hela tiden. För mig i alla fall. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör det, troligen en kombination av flera saker. Får liksom den där känslan av att gå omkring i en förrenderad miljö. Världen känns så odynamisk och dess karaktärer har närapå ingen personlighet. Precis som i Oblivion. Men varför känner jag så i de spelen, när jag inte gör det i t ex S.T.A.L.K.E.R., som har samma begränsningar och många fler därtill? Är det grafiken som gör det? Det är något med Skyrims grafik som säger mig att jag liksom inte kan "ta" på miljön. I andra spel tänker jag inte ens på det. Kände inte av det i Morrowind, om jag minns rätt. Kanske är det faktumet att grafiken lutar mer åt det realistiska hållet nu och att skarven mellan det man kan se, men inte interagera med, har blivit tydligare. Jag vet inte.

Tankar? Vill väldigt gärna höra vad andra tycker.
Post Reply