PC:n

Allt som inte passar nån annanstans, dvs det mesta.
Post Reply
Sypherlane
Level 17
Posts: 330
Joined: 2003-03-12 20:21
Contact:

PC:n

Post by Sypherlane »

Jag såg att svenska PC Gamer förbereder sin årliga lista över de hundra bästa PC-spelen och kom att fundera lite grann på framtiden. PC-exklusiva stortitlar har ju tyvärr kommit att bli ganska sällsynta i dessa dagar och gamla starka inslag som LAN- och mod-stöd är långt ifrån lika självklara som de en gång var. Jag som inte är någon konsolspelare suckar lite grann och undrar var den kära PC:n som spelplattform befinner sig om fem, tio år. Steam och Battle.net lär väl förstås knappast stängas ner i morgon. Markus Persson med sitt Minecraft visar ju att indieutvecklare kan klara sig fint på plattformen också. Två gånger per minut släpps ju dessutom ett helt nytt MMO.

Men jag är ändå en smula ledsen... Jag vill ju för faen ha tillbaka the good old days!!

Tankar på detta? Jag själv ska nog lägga mig ner och grunka en stund.


UPDATE:
Och så ser man någon dag senare att kommande PC-titeln The Witcher 2 ges ut via GOG utan kopieringsskydd. Det finns lite hopp ändå. :wink:
User avatar
ALMighty
Level 60
Level 60
Posts: 1441
Joined: 2003-04-18 03:16
Contact:

Re: PC:n

Post by ALMighty »

Köpte senaste PC Gamer, ja jäklar va dåligt med nya bra spel! Tyckte tidningen va rätt bra ändå eftersom de hade endel artiklar om the good old days. Kanske blir till att joina the dark side och köpa en konsol? :wink: Jag har heller ingen men funderar lite på en PS3:a.
Post Reply